Constantin Severin, cunoscut artist și scriitor român, își exprimă dezamăgirea după ce a descoperit că un autor publicat de renumita editură franceză Gallimard a adoptat conceptul său de „post-literatură” fără a-l cita. Într-o declarație publică, Severin arată că ideea sa, lansată în 2002 și publicată într-un eseu de referință în revista TRANS din Viena, a devenit o sursă esențială pentru studiile culturale și arte vizuale, fiind recunoscută și citată de numeroși academicieni și artiști internaționali.
Conceptul de post-literatură, pe care Severin l-a dezvoltat după o cercetare îndelungată inspirată de lucrările filosofilor Michael Heim și Gilles Deleuze, a fost introdus pe scena culturală internațională prin intermediul invitației lui Steven Totosy de Zepetnek, profesor de literatură comparată la Universitatea Purdue. Eseul său a atras atenția nu doar în mediile academice, ci și în lumea artistică, fiind preluat și reinterpretat de artiști precum Lily Yang și Honglei Li, care au folosit teoria sa ca inspirație pentru proiecte vizuale inovatoare.
În ciuda popularității și recunoașterii de care s-a bucurat acest concept, Severin afirmă că a fost recent surprins să găsească o lucrare publicată de Gallimard, intitulată L’enfer du roman (Réflexions sur la postlittérature) și semnată de autorul francez Richard Millet, care folosește idei similare fără a-l cita pe autorul original. Publicată în 2010, cartea lui Millet pare să revendice fără permisiune termenul și perspectiva asupra „post-literaturii”, dezamăgindu-l profund pe Severin, care vede în aceasta o încălcare a eticii academice și o subestimare a contribuției sale originale în domeniul cultural.
Constantin Severin, ale cărui lucrări au fost apreciate și menționate de autori internaționali precum Madison Morrison și Michael Heim, subliniază că recunoașterea muncii și a ideilor originale este esențială pentru integritatea și progresul cultural.
sursa NewsBucovina