Gheorghe Flutur a subliniat importanța strategică a acestui terminal pentru România.
„Asigură transbordarea din vagoane care vin din Ucraina a cerealelor, a grâului. Începe peste două săptămâni campania de recoltare și urmează transportul către Marea Neagră. Acest transport se va face pe calea ferată în cea mai mare parte, lucru care rezolvă fluidizarea traficului rutier din România. Această investiție este extrem de binevenită și din punct de vedere al parteneriatului și al solidarității cu Ucraina, dar și în ceea ce privește securizarea transportului, să nu ajungă cereale „la negru” pe piața românească pentru că și fermierii români au nevoie de o concurență cinstită, loială, și eu cred că le răspunde așteptărilor această mare investiție de la Suceava,” a declarat Flutur.
Terminalul este echipat cu o stație de descărcare de 128 de metri lungime și una de încărcare de 120 de metri, permițând încărcarea și descărcarea simultană a opt vagoane.
Majoritatea transportului către Marea Neagră se va realiza pe calea ferată, ceea ce va reduce semnificativ presiunea asupra traficului rutier din România, a spus Flutur.
Investiția aparține Grampet Group, care a finalizat recent testele pentru acest terminal. Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că „România are un rol major în funcționarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. Noul complex de la Dornești devine un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța.”
Terminalul este proiectat să funcționeze permanent, fiind dotat cu tehnologii moderne și soluții inovatoare care permit transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă. Toate procesele tehnologice sunt automatizate și coordonate de echipe dedicate de specialiști, asigurând un flux de transport continuu și eficient.
sursa NewsBucovina