Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), în colaborare cu operatori de comunicații mobile, a anunțat, marți, implementarea și testarea cu succes a funcționalității VoLTE Emergency Call pentru Serviciul de urgență 112. Această tehnologie, aflată în faza pilot, promite să reducă timpii de acces și să îmbunătățească fiabilitatea localizării apelurilor de urgență.
Tehnologia VoLTE aduce îmbunătățiri semnificative, precum reducerea timpului necesar pentru conectarea unui apel de urgență și o localizare mai precisă a apelantului. În prima etapă, specialiștii STS și operatorii de telefonie mobilă au testat sistemul în laborator și în condiții simulate, iar în prezent se desfășoară teste cu trafic real. Primele rezultate au confirmat o reducere a timpului de acces la serviciul 112 și o îmbunătățire a informațiilor de localizare.
VoLTE Emergency Call va fi implementat la nivel național în rețelele 4G, după finalizarea tuturor testelor și configurațiilor. Digi România și Orange sunt în stadii avansate de testare a noii facilități.
Pentru utilizatori, nu sunt necesare acțiuni suplimentare, cu excepția utilizării unui telefon compatibil cu serviciul VoLTE. Această tehnologie permite realizarea apelurilor de urgență prin rețele IP, oferind o localizare mai precisă și folosind conexiunile de date pentru apelurile către 112.
STS subliniază că procesul de implementare a fost unul complex, implicând adaptări la rețelele mobile și modificări legislative coordonate cu ANCOM. Această inițiativă face parte din eforturile continue ale STS de a moderniza infrastructura Serviciului de urgență 112, pentru a răspunde cât mai eficient nevoilor cetățenilor în situații critice.
sursa NewsBucovina