Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, la șantierul centurii ocolitoare Bârlad că Guvernul României va face tot ceea ce se poate pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei pentru că cheia dezvoltării economice a României este în dezvoltarea infrastructurii Moldovei.
„Cheia dezvoltării economice a României stă în dezvoltarea infrastructurii din Moldova. Indiferent de guvernele care vor veni asta este cheia creșterii economice a României”, a spus Grindeanu.
Premierul Marcel Ciolacu a explicat că dezvoltarea infrastructurii din Moldova și dezvoltarea zonei va determina stoparea plecării forței de muncă.
„Va duce la oprirea migrației din Moldova”, a spus Ciolacu.
Ministrul Transporturilor a mai declarat că guvernul va trebui să găsească resurse de finanțare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere care nu este pe culoarele europene.
„Toate coridoarele europene sunt prinse în planul investițional care e aprobat de Comisia Europeană. Tot ceea ce înseamnă coridoarele europene, tot ceea ce înseamnă Planul investițional al României pe Transporturi agreat împreună cu Comisia Europeană sunt pe această hartă. În plus, pe această hartă sunt anumite drumuri mai mult decât necesare pentru noi. De exemplu, Autostrada Nordului. Dacă vorbim de la Suceava să mergi spre Bistrița și spre Cluj, este de asemenea foarte importantă, dar nu e culoar european. Toate acestea trebuie să-și găsească finanțare din alte surse și vom găsi finanțare așa cum spunea și domnul prim ministru”, a declarat Sorin Grindeanu.
În cadrul ședinței de joi Guvernul a aprobat și indicatorii tehnico-economici pentru ”Varianta de ocolire Gura Humorului”, din județul Suceava, parte din Autostrada Nordului.
Pentru realizarea acestui obiectiv de investiții a fost încheiat un Parteneriat de implementare între C.N.A.I.R. S.A. și Consiliul Județean Suceava, în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020.
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr.13/22.02.2024 și sunt următorii: lungime traseu: 10,142 km, lățime platformă: 23,50 m, lățime parte carosabilă: 2×7,00 m, poduri/pasaje/viaducte: 8 buc.
Finanțarea investiţiei (inclusiv T.V.A.) în valoare de peste 2,6 miliarde lei se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
sursa NewsBucovina