Intră acum și în grupul de
Consiliul Județean Suceava a aprobat, marți, în ședință extraordinară, încheierea unui acord de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR în vederea realizării documentației tehnice pentru modernizarea șoselei de centură a municipiului Suceava la patru benzi.
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că această modernizare va fi inclusă în proiectul de dezvoltare a Drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava pentru care CJ Suceava finalizează documentația tehnică pentru tronsonul Suceava-Păltinoasa.
„Având în vedere că la Varianta Ocolitoare a Sucevei se întâlnesc autostrăzile A7 și Autostrada Nordului și faptul că noi, CJ Suceava, suntem parte acestui proiect al Autostrăzii Nordului în sensul că suntem pe finalul întocmirii caietului de sarcini pe tronsonul Suceava – Păltinoasa, am solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și ni s-a aprobat extinderea Studiului de Fezabilitate pentru dublarea Variantei Ocolitoare a Sucevei pe tronsonul Moara – Pătrăuți, astfel încât vom avea două benzi pe sens ceea ce presupune dublarea șoselei existente pentru a nu crea blocaje aici unde există un nod în care se întâlnesc cele două autostrăzi”, a spus Flutur.
El a menționat că CJ Suceava va semna un acord de parteneriat pentru a se ocupa de întocmirea caietului de sarcini și organizarea licitației pentru cei circa 6 kilometri a variantei ocolitoare.
„Există două variante, fie se lărgește actuala șosea de centură cu încă două benzi, fie se face o a doua șosea care să fie folosită alături de cea existentă”, a spus Flutur.
În referatul de aprobare, vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Vasile Tofan, a arătat că instituția a solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) includerea modernizării Variantei de ocolire Suceava VO2P în proiectul de dezvoltare a Drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava. Solicitarea a fost făcută prin adresa nr. 19465/04.07.2024.
În prezent, drumul VO2P, care are o clasă tehnică III și o singură bandă pe sens, nu oferă condițiile optime pentru conexiunea viitoare cu cele trei drumuri de mare viteză din zona Sucevei: Autostrada A7, Drumul Expres A7 Suceava – Botoșani și Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava.
Ministerul Transporturilor, prin adresa din 08.08.2024, a considerat oportună modernizarea drumului la o clasă tehnică II, cu profil 2+2, ceea ce va contribui la descongestionarea traficului și la sporirea siguranței rutiere. CNAIR a comunicat ulterior că proiectul este eligibil pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, conform Programului Investițional 2021-2030 și Programului Transport 2021-2027.
Finanțarea exclusivă pentru Studiul de Fezabilitate este deja eligibilă, urmând ca finanțarea execuției lucrărilor să fie analizată în funcție de evoluția proiectelor de infrastructură majore din zonă. Acest proiect este sprijinit de cadrul legal creat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021, care permite încheierea de parteneriate între CNAIR și administrațiile locale pentru proiecte de interes județean și local.
Intră acum și în grupul de
sursa Bucovina Media